Szybko, pewnie i na czas. Pocztex to milion przesyłek tygodniowo
Poczta Polska zmienia się razem ze swoimi klientami. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej rosnącym zainteresowaniem cieszą się usługi KEP – kurierskie, ekspresowe i paczkowe. Wychodząc naprzeciw tym zmianom, Poczta Polska udoskonala swoją ofertę, w której istotną rolę odgrywa usługa Pocztex. W czym tkwi klucz do jej sukcesu?
Pocztex to oferowana przez Pocztę Polską usługa kurierska. Jej początki sięgają 1997 roku, gdy firma rozpoczęła doręczanie przesyłek w systemie od drzwi do drzwi. Obecnie w ramach usługi Pocztex klienci indywidualni i biznesowi mogą korzystać z trzech kanałów dostaw: do drzwi, do punktu i do automatu.
O popularności usługi Pocztex świadczą statystyki. Flagowa usługa kurierska Poczty Polskiej utrzymuje wysoką jakość. W ostatnich 3 miesiącach terminowość doręczeń następnego dnia po dniu nadaniu wyniosła 95,2%, przy wolumenach sięgających znacznie powyżej miliona przesyłek tygodniowo. "Znacząca poprawa terminowości dostarczania przesyłek w różnych kategoriach jest dowodem na to, że możliwe jest połączenie efektywności operacyjnej z wysokim poziomem satysfakcji klienta, nawet w warunkach transformacji firmy. (...) Konsekwentne wdrażanie Planu Transformacji Poczty Polskiej pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku" – stwierdził Sławomir Żurawski, wiceprezes Poczty Polskiej ds. operacji i logistyki.
Pocztex zapewnia swobodę wyboru
Co stoi za sukcesem usługi Pocztex? Obok szybkości, z jaką przesyłki są doręczane, ważna jest także możliwość wyboru sposobu i miejsca dostaw
Poczta Polska zapewnia klientom możliwość dogodnego odbioru przesyłek Pocztex w blisko 21 tys. punktów odbioru, w tym np. placówkach pocztowych, sklepach Żabka i grupy Eurocash (m.in.: ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek).
Tak rozbudowana sieć punktów, dzięki którym możemy skorzystać z usługi Pocztex, to odpowiedź na zmieniające się przyzwyczajenia i oczekiwania klientów. Gdy nie chcemy wypatrywać kuriera, oczekujemy, że punkt odbioru będzie blisko, w bezpośrednim sąsiedztwie naszego miejsca zamieszkania, pracy, albo przy drodze do nich. Nie bez znaczenia jest w tym przypadku aspekt ekologiczny – jak w swoim serwisie internetowym informuje Poczta Polska, możliwość odbioru i wysłania paczki w dogodnie zlokalizowanym punkcie ma wpływ m.in. na ograniczenie emisji CO2, bo zmniejsza liczbę kilometrów pokonywanych przez kurierów.
Szybka dostawa, brak pośpiechu przy odbiorze
Istotny jest także komfort związany z brakiem pośpiechu. W placówkach pocztowych paczki mogą oczekiwać na odbiór nawet siedem dni, w punktach – trzy dni, a w automatach paczkowych aż 72 godziny. Obsługę przesyłek ułatwia w tym przypadku pocztowa aplikacja Pocztex Mobile.
Obok standardowej usługi, z terminem doręczenia przesyłki na następny dzień (D+1), Poczta Polska oferuje w miastach wojewódzkich usługę błyskawicznej dostawy Pocztex Na Dziś – gdy nadamy przesyłkę przed godziną 17:00, gwarantowany termin dostawy to D+0 co oznacza, że zostanie dostarczona jeszcze tego samego dnia.
Ważnym udogodnieniem jest duży przedział gabarytów i masy obsługiwanych przez Pocztę Polską przesyłek. Obok standardowych paczek o rozmiarach S, M i L, mieszczących się w automatach paczkowych oraz punktach nadań i odbioru, do placówki pocztowej lub za pośrednictwem kuriera możemy wysłać większe (XL i 2XL) i cięższe paczki o masie nawet 50 kg.
Jeszcze więcej paczek i nietypowe usługi
Najnowszy raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej wskazuje, że – obok mniej więcej stałego wolumenu przesyłanych listów – dynamiczne wzrosty notuje w Polsce rynek usług kurierskich, napędzany przez rosnącą wartość sektora e-commerce.
Polacy polubili wygodę internetowych zakupów, czego efektem jest systematyczny wzrost wartości rynku i 1,2 mld przesyłek kurierskich, wysłanych w poprzednim roku. Wiele z nich zostało dostarczonych przez Pocztę Polską, która poprzedni rok zamknęła imponującą liczbą prawie miliarda przesyłek wszystkich kategorii, głównie listowych i paczkowych.
Poczta Polska ma ponadto w swojej ofercie wyjątkową propozycję, która po wprowadzeniu spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem i notuje szybki wzrost liczby przesyłek. Mowa o Pocztex Thermo Tracking – usłudze, w której szybkiej dostawie towarzyszy monitorowanie temperatury przesyłki, zarówno na etapie wysyłki, podczas transportu, jak i przy odbiorze. Pozwala to na weryfikację, czy np. wrażliwe na temperaturę leki, kosmetyki czy inne produkty drogeryjne zostały dostarczone w optymalnym stanie.